czwartek, 10 lutego 2011

Czekoladowe babeczki bez mąki

Jeśli lubicie czekoladę, jeśli powraca zima, jeśli tęsknicie za wiosną, jeśli szukacie czegoś wyjątkowego na walentynki...
Mam na to wszystko jedną odpowiedź.
Babeczki!
W ciągu ostatniego tygodnia spędzonego w domu upiekłam je już dwa razy. Jakieś trzy tuziny czekoladowych łakoci pomogły mi rozpieścić podniebienia całej rodziny. Smakowały dzieciom, rodzicom i babci- wszystkim. To niesamowite, bo w naszym domu piecze się dużo i dogodzić wszystkim na raz nie jest łatwo.
Są wyśmienite, koniecznie z bitą śmietaną. Mocno zbite, bardzo czekoladowe babeczki idealnie komponują się z puszystą pierzynką. Na wierzchu kandyzowana skórka pomarańczowa. Skusicie się?

Składniki na 10 małych babeczek:

- 100 g gorzkiej czekolady,
- 100 g masła,
- 2 jajka,
- 1/3 szklanki cukru.

W rondelku rozpuszczamy czekoladę z masłem.

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i dalej miksujemy, aż staną się błyszczące. Następnie dodajemy żółtka, mieszamy i wyłączamy mikser.

Teraz do piany dodajemy roztopioną z masłem czekoladę i delikatnie mieszamy aż wszystkie składniki się połączą.

Masą napełniamy formę do muffinków wyłożoną papilotkami i pieczemy w 145 stopniach około 25 minut. Muffiny szybko rosną i równie szybko opadają, dlatego nie wyglądają bardzo imponująco po upieczeniu. Dla polepszenia walorów smakowych i estetycznych warto przystroić je bitą śmietaną.

Bon appetit!



6 komentarzy:

  1. ta babeczka na zdjęciu jest taka samotna, ale taka urocza.

    OdpowiedzUsuń
  2. cuuudo!!! to ja musze porwac taka pyszna babeczke:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli wyglądają tak jak smakują - ciężko byłoby mi poprzestać na jednej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeej jakie apetyczne!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hihi nie da się poprzestać na jednej, Arven:) naprawdę, ledwo zaczęłam jej robić zdjęcia, już jej nie było. Nie wiem gdzie się podziała. Mam tylko nadzieję, że nie pójdzie w biodra!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne :) nie skończyłabym na jednej !!!

    OdpowiedzUsuń