niedziela, 12 grudnia 2010

Tagliatelle z cukinii



Pyszności, to właśnie będzie dziś na kolację! Jeszcze nie wymyśliłam sosu, który będzie do tego pseudo-makaronu pasował, ale do wieczora mam jeszcze chwilę.
A może Wy macie jakieś pomysły? :)

Składniki
(na tagliatelle dla dwóch osób):

- 4 małe cukinie (najlepiej długie i wąskie),
- 1/2 łyżeczki soli.

Cukinie myjemy i kroimy na kształt tagliatelle czyli dość szerokich wstążek (ja użyłam takiej szatkownicy do jarzyn). Następni solimy i odstawiamy na 10 minut w durszlaku, żeby cukinia puściła wodę i skruszała.
Można jeść na surowo lub blanszować.

Smacznego i zdrowego!

4 komentarze:

  1. o, zadziwiająco banalne.
    ale nie wpadłabym na to. brawo za kreatywnośc ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłąm w wersji na surowo (wtedy pokroiłam jak spagetti) z dressingiem z oliwy z oliwek, octu balsamicznego, czosnku i dużej iloscin świeżych ziół m.in. tymianek..., ale także blanszowałam we wstążkach i podawalam jako dodatek do dania, skrapialam moim zwyczajem olejem lnianym. Pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
  3. latem często jem tak przygotowaną cukinię. Lubię pikniki w towarzystwie takiej cukinii :)
    :)

    OdpowiedzUsuń