wtorek, 7 grudnia 2010

Muffiny cukiniowe z orzechami i kremem z mascarpone i białej czekolady

Miałam zdecydowanie złe wspomnienia po pierwszej próbie upieczenia ciasta cukiniowego. Po prostu mi nie wyszło.
Ze względu na nieskrywaną sympatię do cukinii postanowiłam jednak tak łatwo się nie poddawać. I wyszło mi to na dobre, bo to jedne z najlepszych babeczek jakie do tej pory jadłam. A z kremem z mascarpone i białej czekolady (przepis tutaj) komponują się wprost idealnie! Polecam je naprawdę gorąco!

Składniki na 12 sztuk:
(przepis pochodzi stąd)


Składniki suche:
-1,5 szklanki mąki,
- 3/4 szklanki cukru,
- łyżeczka sody,
- 1/4 łyżeczki sody,
- 1/2 łyżeczki cynamonu.

Składniki mokre:
- 1/2 szklanki oleju,
- 1 jajko,
- 1/4 szklanki mleka (dałam jeszcze chlust).

* 1 szklanka cukinii startej na tarce o dużych oczkach,
* 1/4 szklanki pokrojonych z grubsza orzechów włoskich.

W pierwszej misce mieszamy suche składniki, w drugiej- mokre.
Następnie łączymy zawartość obu naczyń, dodajemy orzechy i cukinię, mieszamy.

Ciasto wykładamy do formy na muffiny wyłożonej papierowymi papilotkami.
Pieczemy przez około 20 minut w 190 stopniach.

Podajemy posypane cukrem pudrem lub z dowolnym kremem:)

Smacznego!





6 komentarzy:

  1. o kurka, co za rarytasy!
    jeju, takie babeczki.... palce lizac!

    OdpowiedzUsuń
  2. ten krem jest cudny. babeczki zresztą też!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozczulaja mnie babeczki z czapeczkami na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi sie to połączenie nieco wytrawnego ciasta i słodkiego kremu ;)
    P.S. Co to za czekolada? :>

    OdpowiedzUsuń
  5. cześć, proszę o kontakt w sprawie przycisków Listonic rkrzyzanski@listonic.pl
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń