wtorek, 25 października 2011

Knedle ze śliwkami


Przynajmniej raz w roku muszą pojawić się na stole, takie mam zasady i nigdy ich nie łamię.
Patrzycie na zdjęcie i już wiem co sobie myślicie. Zdaję sobie sprawę z tego, jak wyglądają, ale umówmy się, że to celowy zabieg artystyczny.
Bo przecież w knedlu liczy się wnętrze :)
Przepis z White Plate

Składniki na 16 dużych sztuk:

- 600 g ugotowanych ziemniaków, przeciśniętych przez praskę,
- około 300 g mąki pszennej,
- 2 jajka,
- 16 wydrylowanych śliwek, obsypanych cukrem i cynamonem

Zagniatamy ciasto z ziemniaków, mąki i jajek.

Robimy na dłoni mały placuszek ciasta, układamy na nim śliwkę, zlepiamy brzegi i toczymy kulkę.

Gotowe knedle wrzucamy do garnka z osolonym wrzątkiem, gotujemy pod przykryciem do momentu wypłynięcia knedli, a potem bez pokrywki przez około 4 minuty.

Podajemy z roztopionym masłem lub śmietaną i cukrem.

Bon appetit!

1 komentarz:

  1. Ale że co z nimi, zdjęciami, nie tak? :) nareszcie kupiłam końcówkę do blendera, zrobiłam gar pysznej zupy dyniowej, popołudniu na drugi dzień już jej nie było ;)
    mam zamiar zrobić niedługo Twój marchewkowy krem na jesienny wieczór, już się cieszę! pozdrawiam Cię - Asia W.:*

    OdpowiedzUsuń