wtorek, 5 października 2010

Najlepsze muffiny marchewkowe z orzechami

To chyba moje ulubione muffiny, aromatyczne, mięciutkie, z chrupiącymi orzechami i kremem waniliowym. Elu, czy "zdrowe i słodkie" to już oksymoron?
Cytuję za Dorot

Składniki na 10 muffinek:

  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki ziela angielskiego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • pół szklanki posiekanych, odsączonych ananasów z puszki (dodałam suszonych)
  • 1 szklanka startej marchwi
  • mleko
I jak zwykle przy muffinach: suche składniki mieszamy w jednej misce, mokre w drugiej, potem wszystkie razem, dodajemy marchewkę i orzechy, mieszamy i wkładamy do foremki wyłożonej papilotkami.

Pieczemy w 180 stopniach przez 25 minut.

Przestudzone muffiny smarujemy kremem (u mnie mascarpone wymieszany z twarożkiem sernikowym, cukrem i ziarenkami wanilii)

Są rewelacyjne!








1 komentarz:

  1. Przepis wspaniały! Naprawdę jestem zachwycony. Ja na razie trwam przy kuchennej prostocie. Zapraszam na mój blog: http://rabarbrother.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń