środa, 6 kwietnia 2011

Pizza na ziemniaczanym puree


Zamiast wyrabiać ciasto na pizzę i czekać aż wyrośnie- gotujemy ziemniaki, robimy z nich puree, doprawiamy ziołami i czosnkiem, a na wierzchu układamy wszystko, co na pizzy lubimy najbardziej.
Zazwyczaj robię pizzę z dwoma, najwięcej trzema składnikami, taka jest dla mnie idealna.
Ale wczoraj obiad gotowano dla trojga. Stąd czyszczenie lodówki z resztek warzyw, sera i szynki szwarcwaldzkiej (polecam Wam ją do tego typu dań, jest równie aromatyczna co salami i naprawdę wyśmienita).
Była wyśmienita i bardzo sycąca.
Przepis podpatrzony gdzieś w Internecie przez mojego współlokatora- Adama.
Polecam!

Składniki na 4 porcje:

- 1 kg ziemniaków, ugotowanych i obranych,
- 2 jajka,
- 2 ząbki czosnku,
- oregano, bazylia, tymianek, sól.

Ziemniaki po ugotowaniu odcedzamy i przepuszczamy przez praskę (lub z braku praski rozgniatamy widelcem) na puree, przyprawiamy. Następnie dodajemy jajka, mieszamy dokładnie i równomiernie wykładamy na natłuszczoną blachę.

Tak przygotowany spód smarujemy sosem pomidorowym (np. z tego przepisu klik),
na którym układamy ulubione składniki. Ja użyłam grillowanej cukinii, pieczarek, kukurydzy, szynki szwarcwaldzkiej i... oczywiście sera.

Bon appetit!

2 komentarze:

  1. jak dla mnie rewelacja! uwielbiam takie wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super, podoba mi się pomysł z ziemniakami. Zrobię taką ziemniaczana pizzę na przyszłoweekendowy piknik :)

    OdpowiedzUsuń