wtorek, 12 kwietnia 2011

Ciasteczka marchewkowe z dżemem i masłem orzechowym

Dobre i brzydkie jednocześnie.
Początkowo nie byłam nimi zachwycona. Smakowały mi, ale bez rewelacji. Za to posmarowane masłem orzechowym, z odrobiną truskawkowego dżemu mojej mamy- największy malkontent nie mógłby się od nich oderwać. Zaręczam!
Inspiracja z blogu Domowe Wypieki

Składniki:
(przepis na ok. 40 ciastek):

- 3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych,
- szklanka mąki pszennej,
- 3/4 łyżeczki cynamonu,
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 8 łyżek miękkiego masła,
- 1/2 szklanki cukru,
- chlust ekstraktu z wanilii,
- 1 duże jajko,
- 3/4 szklanki tartej marchewki.

W średniej wielkości misce mieszamy płatki owsiane, mąkę pszenną, cynamon, sodę oraz szczyptę soli. W osobnej misce miksujemy masło z cukrem i ekstraktem waniliowym, aż składniki się dobrze połączą. Dodajemy jajko i dalej ucieramy, aż masa będzie gładka. Do masy wsypujemy suche składniki, marchewkę i łączymy wszystko dokładnie - ciasto będzie bardzo lepkie.

Gotowe ciasto wykładamy łyżeczką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (użyłam łyżki do lodów, było łatwiej). Pieczemy w 180 stopniach przez 12 minut. Podajemy z masłem orzecvhowym i dżemem.

Bon appetit!


* a za zdjęcia serdecznie dziękuję Jackowi :)

9 komentarzy:

  1. fajne ciasteczka :) a z masłem orzechowym to dopiero musi być pychota

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  2. o jakie fajne! chętnie wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  3. już same ciasteczka robią na mnie wrażenie, wyobrażam sobie jak smakują z dodatkami... dodaję masło orzechowe do dzisiejszego must have :) pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka marchewkowe są pyszne...:) Uwielbiamy takie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o tak! masło orzechowe z ciasteczkami i jeszcze dżem.. zestaw idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł :)
    zapraszam do przyłączenia się do akcji "warzywa w słodyczach" na durszlaku

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale żeby takimi pysznościami kusić?... Nieładnie, nieładnie! ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Basia, smaruj dżemorem! :D

    http://mehe.pl/wp-content/uploads/tdomf/4254/Smaruj%20d%C5%BCemorem.jpg

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasteczkowe dżem session ;) Jestem promarchewkowa i ciekawa smaku tego wypieku. Pozdrawiam (po raz pierwszy) :)

    OdpowiedzUsuń