wtorek, 10 stycznia 2012

Porowo-pieczarkowy stroganow z kurczakiem wg Jamiego Olivera czyli na bardzo szybko

 Przerwy między postami są spore, ale nadszedł właśnie ten moment w roku, w którym nawet ja ograniczam czas spędzany w kuchni, co gorsza: zdarza mi się tez jeść byle co (np. snickers i jabłko jako śniadanio-obiad w niedzielę).
Co nie zmienia faktu, że świat jest pełen pysznych i szybkich przepisów. Jak dla mnie mistrzem kuchni w 20 minut jest Jamie i to od niego zaczerpnęłam pomysł na szybki i smaczny "stroganow". W wersji oryginalnej z ryżem, my mieliśmy ochotę na spaghetti. Przepis zmodyfkowany, by nie trzeba było tracić czasu na dodatkowe zakupy, dlatego śmietana została zamieniona na serek topiony.
Polecam!

Składniki na dwie porcje:

- 150 g ryżu lub dwie porcje makaronu spaghetti,
- 1 duży por,
- 10 pieczarek,
- 2 filety z kurczaka,
- oliwa, 
- 100 ml białego wina,
- natka pietruszki,
- 250 ml chudej śmietany bądź 100 g serka topionego,
- cząber, sól, pieprz, oregano- do smaku.

Na patelni z rozgrzaną oliwą podsmażamy pora, wlewamy wino, sól i pieprz. DUsimy przez około 5 minut. Następnie dodajemy pokrojone mięso, pieczarki, trochę pietruszki i serek topiony, przyprawiamy i podsmażamy do momentu, kiedy serek się rozpuści. Podajemy z ugotowanym makaronem lub ryżem, dekorujemy pietruszką.

Bon appetit!


3 komentarze:

  1. Mam ten przepis zapisany do wypróbowania w najbliższym czasie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje smaki. musze ogarnąć książke Jamiego - tą 30 minutową, może conieco znajdę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam kocham makarony<33



    http://cojapieke.blogspot.com/ jak będziesz chciała to wpadnij ; )

    OdpowiedzUsuń