czwartek, 19 maja 2011

Tarta z budyniem i truskawkami


Coś prostego i pysznego. Chyba naprawdę nie potrzeba więcej słów- pyszne!

Składniki na jedną tartę:

Spód:
- 100 g zimnego masła,
- 170 g mąki,
- 1/4 szklanki cukru,
- 1 żółtko.

- 400 g truskawek,
- budyń waniliowy,
- 2 szklanki mleka,
- 3 łyżki cukru,
- 2 łyżki masła.

Zagniatamy szybko ciasto i wkładamy do lodówki na pół godziny.

Po tym czasie wałkujemy je cienko i wykładamy nim blaszkę wysmarowaną uprzednio masłem. Pieczemy w 200 stopniach około 15 minut. Zostawiamy do wystudzenia.

Budyń przygotowujemy wg wskazówek na opakowaniu, ale zmniejszamy ilość mleka do 2 szklanek i dodajemy masło.

Gotowy budyń wykładamy na upieczony spód, wierzch dekorujemy truskawkami.

Bon appetit!

5 komentarzy:

  1. te truskawki do mnie krzyczą, zjedz mnie :)

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu! Boska!!! U mnie jeszcze truskawki kiepskie, więc muszę poczekać.... Chwilowo zadowalam się rabarbarem i też jest pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawki kocham miloscia odwieczna i niegasnaca. Te sa idealne: czerwone, soczyste, juz samo patrzenie na nie wywoluje usmiech. A kiedy sobie wyobraze, jak musialy smakowac na tej tarcie... Poezja!

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczna truskawkowa tarta! i jestem teraz rozdarta, co by tu upiec, drożdżówki czy może szybko tartę? pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń