środa, 30 marca 2011

Babeczki czekolada-sernik-wiśnie

Wyglądają apetycznie, prawda?
Wydaje mi się, że są cudowną opcją na przyjęcia, bo są całkiem szybkie w przygotowaniu, za to smak i prezencja- zniewalające.
Polecam jednak korzystać z serka kremowego, typu Philadelphia, lub Mój Ulubiony, bo twaróg, choć smakuje fajnie, jednak do pieczenia tak super się nie nadaje.

Składniki na 12 babeczek:
(Inspiracją był przepis z Kwestii Smaku)

Ciasto czekoladowe:
- 80 g masła,
- 40 g kakao,
- 80 g cukru,
- 90 g mąki,
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 3 łyżki konfitury wiśniowej,
- 2 jajka.

Masa serowa:
- 250 g serka kremowego,
- 3 łyżki cukru,
- białko jajka,
- chlust ekstraktu z wanilii.

- słoiczek wiśniowej konfitury dobrej jakości.

W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy kakao i cukier, odstawiamy na chwilkę do wystygnięcia.

W misce mieszamy mąkę z proszkiem, następnie dodajemy konfiturę, jajka i rozpuszczone masło z kakao. Wszystkie składniki mieszamy.

W osobnym naczyniu mieszamy serek z resztą składników.

Formę na muffinki smarujemy masłem, lub wykładamy papierowymi papilotkami. Na dno każdej papilotki wykładamy łyżką gęstą masę czekoladową (1/3 wysokości), następnie łyżkę masy serowej i po trzy wisienki z konfitury.
Można też pominąć wiśnie na tym etapie i ułożyć je na już upieczonych babeczkach, wtedy pięknie się prezentują.

Pieczemy 25 minut w 175 stopniach

Bon appetit!

13 komentarzy:

  1. Robiłam je i są przepyszne, ale moje nie prezentowały się tak pięknie...

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne :) chętnie jedną się poczęstuję

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  3. tak, wyglądają apetycznie, bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszniaste:) skusze sie choc na jedna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne! uwielbiam miniserniczki. dokladnie jak napisalas, swietnie nadaja sie na przyjecia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe!
    och, mogę, mogę jedną?
    proszęęęę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne. Musze i ja je przygotowac bo wygladaja strasznie apetycznie :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę je zrobić. Wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne:) Te wisienki na serniczkach tak ładnie wyglądają kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasteczkami mnie polaskotalas, ale ten przepis to juz majstersztyk!!! Obserwuję i z niecierpliwoscia czekam na Twoje posty...

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj, piękne są te serniczki. Zastanawia mnie jednak, dlaczego nie polecasz twarogu. Czy chciałaś powiedzieć że w ogóle go nie używasz do wypieków sernikowych czy tylko w tym wypadku? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń